Spoedgevallendienst

Heeft U dringend hulp nodig? Bij ernstige pijnklachten, nabloedingen of tandletsel na een ongeval kunt U ons altijd bellen (tel 046-4 743 753). Tijdens openingstijden van de praktijk kunt U via de assistente een afspraak maken. Dit kan in de meeste gevallen dezelfde dag nog.

UITGESLAGEN TAND?

Heeft u een uitgeslagen tand neemt u dan direct contact op met de praktijk! Wij moeten de tand namelijk zo snel mogelijk terugplaatsen en vastzetten. Als u de volgende richtlijnen hanteert, kunt u de schade zo veel mogelijk beperken

• Zoek de tand
  • Houd de tand niet bij de wortel vast
  • Het is het beste de tand zelf direct op zijn plaats te zetten
  • Is de tand vies, spoel hem dan eerst af. Is er geen water voorhanden, lik hem dan schoon
  • Lukt het niet om de tand zelf terug te plaatsen, leg hem dan in de wang of in een bakje melk (bij voorkeur niet in water!)

SPOEDGEVAL IN WEEKEND OF ‘S AVONDS?

Het kan gebeuren dat u in het weekend of ´s avonds een tandarts nodig heeft. Dat kan bijvoorbeeld zijn in geval van pijnklachten die niet met gebruikelijke pijnstillers te bestrijden zijn. Andere noodgevallen zijn een ongeval of een nabloeding na het trekken van een kies. U kunt dan contact opnemen met de dienstdoende collega. Op de site www.tandartsenkring.nl vindt u een actueel overzicht van de dienstdoende tandarts tijdens de avond- en weekenddienst. De dienstdoende tandarts wordt ook bekendgemaakt op de telefoonbeantwoorder van onze praktijk.

Houdt u er alstublieft wel rekening mee dat behandelingen in de weekenddienst contant dienen te worden afgerekend.

Voor andere zaken, zoals een afgebroken vulling, een losgekomen noodkroon of gebroken prothese kunt u met een gerust hart wachten om contact met uw eigen tandarts op te nemen.